Ivomal
Image default
Banen en opleidingen

Copywriting voor een recruiter

Copywriting voor een recruiter

hr

5 snelle bewerkingen voor uw tekst

# 1 Schrijf zoals je spreekt

Mensen willen praten met collega’s, niet met merken of organisaties.

In plaats daarvan:

Als geen van de openstaande vacatures overeenkomt met uw kwalificaties, kunt u een algemene sollicitatie indienen ter overweging voor toekomstige vacatures.

Schrijven:

Geen passende vacature gevonden? Laat een verzoek achter. We hebben constant nieuwe vacatures en we kijken allereerst naar kandidaten uit onze database.

Proberen:

  • Lees de laatste e-mail hardop.
  • Open een van uw recente e-mails naar een collega of kandidaat.
  • Lees het hardop voor. Klinkt het natuurlijk? Waar struikel je?
  • Stel je voor dat je in plaats van te schrijven een spraakbericht moest opnemen. Hoe zou je de tekst bewerken?
  • Noteer de taakomschrijving op de recorder.
  • Selecteer de openstaande functie waaraan u momenteel werkt.
  • Stel je voor dat je je vriend of collega over haar moet vertellen. Neem uw verhaal op een bandrecorder op.
  • Open nu het document en schrijf, woord voor woord, onder dictaat alles op wat je hebt gezegd.
  • Vergelijk de tekst van het ontvangen document met de functieomschrijving. Welke tekst is gemakkelijker te lezen en te begrijpen? Welke tekst is aantrekkelijker voor de kandidaat?

# 2 praat meer over de kandidaat dan over het bedrijf

Alle kandidaten zijn vooral geïnteresseerd in hoe uw bedrijf hun problemen kan oplossen: zelfrealisatie, professionele ontwikkeling, het oplossen van moeilijke en interessante problemen.

In plaats daarvan:

We hebben een cool team.

Schrijven:

Je vormt een perfecte aanvulling op ons coole team.

Proberen:

  • Probeer deze suggesties opnieuw te formuleren zodat ze meer over de kandidaat en hun behoeften gaan:
  • We zijn net begonnen met zoeken … → Weet je wat …
  • We streven ernaar om de beste te worden in klantenservice →
  • Een succesvolle kandidaat moet in staat zijn om … →
  • Wij bieden onze medewerkers de volgende bonussen: .. →
  • Het bedrijf is opgericht in 2002 … →
  • Ons bedrijf wordt erkend als een van de beste werkgevers →

# 3 Elk kenmerk van uw bedrijf kan in een voordeel worden omgezet

Functie / kenmerken van de functie – wat de functie de kandidaat biedt.

Voordelen – Hoe het het leven van de kandidaat zal beïnvloeden.

Functies beschrijven eenvoudig de baan en de voordelen verkopen het.

In plaats daarvan:

We hebben een werkprogramma op afstand, je kunt 3 dagen per week thuis werken.

Schrijven:

Breng meer tijd door met uw gezin en vermijd tijdverspilling in files door 3 dagen per week thuis te werken.

Proberen:

  • Stelt u zich elke keer dat u over enkele eigenaardigheden van het bedrijf praat voor dat de kandidaat in reactie daarop zegt: “En wat?”
  • Probeer deze functies opnieuw te formuleren zodat hun waarde duidelijk is voor kandidaten:
  • Een team met ruime ervaring → En dan? → Leer van de besten, deel ervaringen en ontwikkel je als een professional met je team
  • We ontwikkelen nieuwe functies → En dan? → We beïnvloeden de prestaties en het humeur van de gebruiker, helpen hem om zijn taken gemakkelijker, sneller en efficiënter op te lossen
  • Gratis lunches → En dan? →
  • Aandelenopties → En dan? →
  • Het kantoor staat in de top tien → En dan? →
  • We hebben veel grote staatsklanten → En dan? →
  • We hebben een programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen → En dan? →

# 4 Formatteer uw tekst zodat deze gemakkelijk te lezen is

Hoe gemakkelijker het is om uw bericht snel en diagonaal te lezen zonder de betekenis te verliezen, hoe groter de kans dat het tot het einde wordt gelezen en beantwoord.

In plaats daarvan:

Helaas is de werving voor deze vacature al afgelopen, de kandidaat is gevonden. Desalniettemin zijn we constant en vrij actief nieuwe mensen aan het werven en werken we de lijst met vacatures op de site periodiek bij. We kijken uit naar uw feedback over nieuwe functies die u interesseren.

Schrijven:

Helaas zijn de sollicitaties op deze vacature al gesloten.

Maar we hebben constant nieuwe vacatures op onze website.

Blijf op de hoogte voor updates en voel je vrij om opnieuw te reageren, we zullen wachten!

Proberen:

  • Formuleer deze paragraaf anders uit de functiebeschrijving. Probeer het doormidden te snijden en vervang moeilijke woorden door eenvoudigere en kortere woorden.
  • “We verwachten dat je twee jaar ervaring hebt met talentwerving, bekend bent met social media en online methodologieën voor het zoeken naar kandidaten, weet hoe je met kandidaatmanagementsystemen moet werken en een betrokken teamspeler bent.”

# 5 Laat zien dat het gemakkelijk is om een ​​stap naar een nieuwe baan te zetten

Als iets gemakkelijk te doen is en het niet veel tijd kost → ik heb minder excuses of redenen om het niet te doen → Hoogstwaarschijnlijk zal ik het tot het einde zien

In plaats daarvan:

We zijn aan het huren! Antwoord snel!

Schrijven:

Lees meer over openstaande kansen. Bekijk onze vacatures!

Proberen:

  • Herschrijf uw call-to-action om ze eenvoudiger en duidelijker te maken.
  • Gewenste actie → Eenvoudige eerste stap → Aanmoediging om af te maken waar je aan begonnen bent
  • Solliciteer op de vacature → Begin met het invullen van de sollicitatie → Overweeg mijn kandidatuur voor de vacature
  • Vertel ons over uw werkervaring → Dien uw link in op uw LinkedIn-profiel
  • Lees de functiebeschrijving →
  • Volg ons op Instagram →
  • Lees meer over ons bedrijf →

managing people

https://www.globalrecruitment.info/