marketing concepts and strategies Het artikel zal nuttig zijn voor SMM-managers, projectmanagers en bedrijfseigenaren die er de voorkeur aan geven om zelfstandig taken voor het team op te stellen en de behaalde doelen te volgen. Voordat u begint met het implementeren van tips, moet u elk idee testen zodat de testresultaten retrospectief zijn en de testperiode en het aantal bereikte gebruikers gelijk zijn. Test nooit twee vergelijkbare hypothesen tegelijk, tenzij u analytische hypothesen kunt testen en testen onder gelijkwaardige omstandigheden. Visuals De belangrijkste trend van 2020 hangt nauw samen met de oververzadiging van sociale media-inhoud in bijna elk bedrijfsonderdeel. Als u via het SMM-kanaal een groot aantal bereikt en geïnteresseerd wilt krijgen in het productpubliek, moet de inhoud van hoge kwaliteit zijn. Investeren in visuele inhoud speelt de grootste rol in uw rendement op investering. Doe visuele intelligentie die past bij de smaak van uw doelgroep Doelgroepvoorkeuren veranderen in de loop van de tijd, net als visuele trends. Om ervoor te zorgen dat de visuele presentatie van de inhoud van uw bedrijf nog steeds relevant is voor gebruikers, voert u elke 3 maanden een enquête uit naar de smaak van de doelgroep. Dit helpt abrupte overgangen in de stijl van uw account te voorkomen en vermindert bijgevolg het risico dat u een deel van de negativiteit naar uw “nieuwe ideale ontwerp” krijgt. Ondanks het merkenboek verandert het visuele ontwerp van zelfs bekende merken voortdurend. In 2020 wordt merkbekendheid bereikt door details en hoeken in plaats van kleuren en tekstberichten op afbeeldingen. De belangrijkste fasen van visuele analyse: Markeer 15-30 Instagram-profielen van huidige (of potentiële) klanten voor jezelf. Sla links naar hun accounts op in een afzonderlijk gemaakt document. Bekijk de zakelijke accounts waarop ze zijn geabonneerd (ten minste 10), op welke accounts ze reageren en welke inhoud ze in hun verhalen plaatsen. Neem voorbeeldbeelden op die uw klanten leuk vinden in het document voor verdere analyse. Markeer de belangrijkste punten waar uw afbeeldingen verschillen van de gepresenteerde. beeldstijl: illustratie, met elementen van de webinterface, foto; verwerking: afwezig, kleurcorrectie. Implementeer na analyse de wijzigingen in uw profielfeed. Geef de voorkeur aan dynamische advertenties om de promotiekosten met 1,5-4 keer te verlagen Deze formaten moeten in 2020 worden uitgerold om nog meer bereik en lagere advertentiekosten te krijgen. Verander het kleurenschema van uw account en test regelmatig nieuwe opties (om het publiek niet te irriteren) U kunt uw visuele verschil begrijpen en de meest populaire kleurencombinaties vinden met behulp van de Colorkuler-service. De service is ook handig om te helpen bij het bepalen van het kleurenschema van elk Instagram-profiel dat kan worden bekeken: het jouwe of die van je publiek. Humaniseer tenslotte uw profiel Als uw bedrijf gerelateerd is aan dienstverlening of de mode-industrie, hoeft u alleen maar het product ‘in het leven’ te laten zien. Foto’s (of volledige fotoselecties) van modellen die de functionaliteit en voordelen van producten demonstreren, zijn 60% succesvoller dan onderwerpfoto’s. Copywriting Naarmate de visuele kwaliteit van social media marketing toeneemt, groeit ook de verwachting voor tekst. Hier zijn enkele tips om u te helpen het leven van uw bedrijf en marktleiders te laten zien. Schrijf alleen als je iets te zeggen hebt Het is beter om een groot aantal publicaties in de richting van kwaliteit te weigeren. Nou, als je nog steeds niet zonder een bericht kunt, verdun dan het inhoudsplan met een leuke post. Het publiek aanmoedigen met thematische humor zal nooit overbodig zijn (tenzij je natuurlijk sociale netwerken van uitvaartdiensten beheert). Er is momenteel geen perfect aantal verhalen en publicaties. De basisaanbevelingen voor de periode 1-2 kwartalen van 2020 zijn als volgt: Post 3-5 Verhalen tijdens drukke dagen, 3-5 keer per week; doeminstenstweeberichtenperweek. Als de bezoekers van uw account u bereiken via gerichte advertenties, vergeet dan niet het belang van interacties met hen. Hoe meer interacties (likes, comments, Stories views) een gebruiker maakt tijdens het eerste bezoek aan uw account, hoe groter de kans op toppositie in de feed. Dit betekent dat uw boodschappen of entertainmentcontent wordt gezien vóór de content van concurrenten. Gebruik #tags – ze zijn levend Volgens statistieken constateert Instagram een toename van het aantal vertoningen van publicaties uit de andere bron. Als u middenfrequentietags in uw berichten gebruikt, heeft u al een toename van “Vertoningen” en “Profielbezoeken” ervaren. Tags, gecombineerd met algoritmische feed, zijn de afgelopen twee jaar steeds populairder geworden en spelen de rol van contextueel adverteren binnen het sociale netwerk zelf. Gebruikers die tags gebruiken om door sociale media-inhoud te navigeren, bevinden zich aan het einde van de trechter en zijn klaar om onmiddellijk een product te kopen dat overeenkomt met hun budget en zoekopdracht. Gebruik alt-tekst voor uw berichtbeschrijving In het geval dat nieuwe gebruikers constant inloggen op uw account, zal een aanvullende beschrijving van de foto verwant zijn aan “SEO-titels” en zal het de positie versterken in de levering van uw inhoud binnen het sociale netwerk, evenals binnen Google. Het is mogelijk om de verkeersgroei te meten met behulp van de ingebouwde profielstatistieken, en een merkbaar effect zal na 2-3 maanden gebruik van de functie optreden (op voorwaarde dat het blok met alternatieve tekst correct is ingevuld). Gebruik uw @ profieltags in de tekst Dit werkt op dezelfde manier als knoppen op de bestemmingspagina van een website: het vergroot de kans op een klik en klik op de knop. Ongeacht of u gerichte advertenties, blogger-advertenties gebruikt of uw account organisch laat groeien, hoe meer uw profieltags en -tags in de tekst van uw bericht, hoe gemakkelijker het voor de gebruiker is om naar uw account te gaan of de categorie van berichten die aan een specifieke tag zijn gekoppeld. Gebruik allerlei soorten tags in Verhalen en dupliceer ze op Facebook Onnodig te zeggen dat er via de verhaaltool tonnen verhalen zijn van informele kennissen met een merk. Om het maximale aantal doelgroepen te bereiken en een nieuw publiek aan te trekken, maakt u er een gewoonte van om de volgende tags te gebruiken: Locatie, Tag, Stemmen. Krijg een teek Naarmate het aantal influencers groeit, wordt het gemakkelijker en sneller om de felbegeerde goedkeuring van een officieel profiel te krijgen. In tegenstelling tot het grote aantal volgers op de Instagram-pagina, biedt Instagram aan om de loyaliteit van gebruikers aan merken te vergroten door officiële bevestiging van het eigendom van de naam of het handelsmerk. Elk account met meer dan 10.000 abonnees kan een bevestiging ontvangen. Gerichte reclame In 2020 hebben adverteerders de mogelijkheid om advertenties op Instagram te plaatsen met de knop ‘Bericht verzenden’ en een gesprek te starten, niet alleen in Facebook Messenger, maar ook rechtstreeks in Instagram-berichten. Dit maakt het bestel- / aankoopproces veel gemakkelijker voor gebruikers die liever in Direct communiceren. Hyperlokale targeting voor lokale campagnepunten Geef advertenties op het exacte adres weer met behulp van plaatsbeperkingen. Deze functie is handig voor bedrijven die lokale aandelen testen, geschikt voor offline bedrijven of bedrijven die op een specifieke locatie zijn gericht (voor straatwinkels, maar ook voor coffeeshops en cafés met een aparte ingang). Markeer de vereiste locatie met ‘Uitsluiten’ en uw advertenties worden alleen binnen de ‘rode zone’ door het publiek gezien. Adverteren met bloggers, opinieleiders en meer In onze ervaring kunnen we een bedrijf veilig aanbevelen om een nieuw type reclame voor zichzelf te ontdekken, dat verschilt van de gerichte aankoopmethode en een hogere penetratiegraad bij de doelgroep. Adverteren door bloggers is ook niet alleen geschikt voor grote, maar ook voor kleine en middelgrote bedrijven. Tegelijkertijd, als uw product innovatief is, communiceer dan de voordelen en verschillen van bloggers zullen het beter doen dan concurrenten vanwege de hoge loyaliteit van het publiek en native advertising om bannerblindheid tegen te gaan bij het gebruik van gerichte advertenties. Om het rendement op investering in het kopen van advertenties op een bron of van een blogger te berekenen, moet u een aantal basis-KPI’s voor uzelf definiëren: de kosten om 1000 gebruikers te bereiken; kosten per klik (bij plaatsing met een link in Verhalen, Telegram-kanaal); de kosten van de begonnen correspondentie. Als de statistieken in de correspondentie met de blogger een resultaat beloven tegen een prijs van niet meer dan 20% van het resultaat van gerichte advertenties, moet u adverteren bij de blogger. Naast berichten in de Instagram-accounts van bloggers, is adverteren in Telegram-kanalen ook relevant. Als je een Insta-blogger niet kunt vinden vanwege de locatie van zijn publiek, kan het plaatsen van een promo op een stadsresource in het Telegram-kanaal een goede advertentie-ervaring zijn. conclusies In de beginfase van het werken met sociale netwerken, doe een competitieve intelligentie op de visuele component van sociale netwerken. Implementeer zoveel mogelijk dynamische advertenties in plaats van statische. Wijzig het kleurenschema van uw account periodiek om uw abonnees niet te ergeren. Fleur je profiel op met foto’s van mensen. Ga niet achter veel berichten aan, maar richt je op de kwaliteit van de inhoud. Tags zijn nog steeds actief en werken nog steeds om het aantal bezoeken aan uw profiel te verhogen. Schrijf alt-teksten voor gepubliceerde berichten. Gebruik boeiende markeringen en stickers in Verhalen en vergeet niet om Verhalen op Facebook te dupliceren. Geef advertenties weer met het doel ‘Bericht verzenden’ en gebruik waar nodig hyperlokale targetingtools. Werk samen met bloggers en analyseer hun statistieken zorgvuldig voordat u advertenties plaatst.
|
https://marketingbook.shop/ |